Wednesday, September 26, 2012

PERKARA YANG AMAT MEMALUKAN

Salam 1 Malaysia to uolz sumer... Hari ni kan, before aku masuk keje pagi tadi kan, aku singgah kat Maybank Kelana Business Centre. Tu je bank yang terdekat dengan ofis aku. Aku turun bas T624 betul-betul depan maybank tu.
Tapi bank bukak jam 9.15am la pulak. Masa tu baru jer 8.40am. Aku pun duduk la kat benteng pokok bunga depan maybank tu mengadap pak security yg duk usha aku dari tadi..cehh, perasan!!hukhuk...

Aku wat muke seposen jer sambil kuarkan paper free(the sun) dari my bag dan belek-belek tengok gambar. Xde mood la aku nak baca time-time gitu. Masa aku rasakan begitu lambat sekali berlalu.  Namun kesabaran itu perlu untuk selesaikan sesuatu urusan...kan!!

Setelah selesai urusan aku kat maybank tu, aku pun berjalan la balik ke ofis kat Kelana Centre Point. 10 minit jugak berjalan kaki dari Maybank Kelana Business Centre ke Kelana Centre Point. Waktu tu hujan renyai-renyai tapi aku nekad nak redah gak hujan sb aku dah terlewat masuk ofis. Actually, bangunan Kelana Centre Point dengan Kelana Business Centre cumalah sebelah menyebelah jer tapi xde jalan short cut, tu yang jadi jauh.

Selepas sampai betul-betul kat bangunan Kelana Centre Point, aku melangkah anak tangga yang cuma 3 step tu jer untuk menuju ke lif..tiba-tiba.....ntah camne la aku bleh tersepak anak tangga yang last tu dan aku hampir tersungkur kat situ.
Oleh kerana terkejut, mamak yang jaga parking kat situ terjerit melihat aku hampir-hampir nak jatuh tu. Jeritannya itu membuatkan beberapa orang yang tengah tunggu lif terpandang ke arah aku.
Sengal betul mamak ni..Kalau die tak menjerit tadi, pasti org takkan tahu apa yang terjadi pada aku.
Takde la aku malu sangat..huhuhu...malunye aku habaq hang!!

Aku akan lebih berhati-hati selepas nih..Confirm lepas ni aku tak nak lalu depan mamak yang jaga parking tu lg....
Aku nekad!! Serius...

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nazira PinkVirus Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign