Tuesday, October 2, 2012

KEMURUNGAN KERANA GEMUK

Actually, ianya terjadi pada aku..Oopss!!Tapi xde ler murung sangat pun. Lebih kepada perasaan frust menonggeng kerana baju yang baru jer aku beli tak muat. Perasaan geram, sakit hati, rendah diri dan sebagainya mula bersarang dalam diri ini. Alkisahnya, last week aku kuar shopping with my sister at IOI Mall Puchong. Wahh!! Teruja btul aku bile tengok sale gile-gile kat situ. Dah cam shopaholic la plak aku time tu. Nasib baik ade yang aku berkenan. Tengok pada size iaitu L, aku suppose pasti muat jer ngan badan aku nih so malas la nk try.


2 day after that, aku excited la nak pakai baju tu ke tempat keje. Malam itu aku iron siap-siap supaya pagi aku xde la kelam kabut sangat..Tiba esoknya bila aku pakai jer baju tu, terdapat benjolan lemak tak tepu pada perut dan pinggang yang mencacatkan penampilan aku…argh…argh……TIDAK!!!!!

Sejak hari tu, aku nekad nak kuruskan badan. Biar sume baju aku longgar bila pakai nanti.
Hahaha..Semalam, dengan penuh semangat aku singgah Jusco kat Midvalley semata-mata untuk beli alat senaman yang murah iaitu tali skipping yang berharga cuma RM5.00…hahaha..

Actually dah lama aku simpan hasrat nak kuruskan badan dengan bersenam dan kurangkan makan. Tapi aku seorang yang tidak boleh menahan nafsu makan dan malas bersenam. Macam mana tu?? Perasaan tu macam dah sebati dalam diri aku. Oleh kerana aku rasa memang aku btul-btul dah gemuk, so kali ni aku berazam nak disiplinkan diri aku..Moga berjaya untuk diri aku sendiri..zzzzussssss!!

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nazira PinkVirus Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign