Friday, November 7, 2014

SIHAT DAN CANTIK UNTUK WANITA 30-an


 

Disini aku nak kongsi dengan korang tip-tip untuk cantik dan sihat ketika usia menjangkau angka 3 macam aku..oppss!hehehee

1- KAWAL PEMAKANAN
Kita perlu makan makanan yang seimbang untuk melambatkan proses penuaan. Kurangkan makanan berlemak,minuman berkafien, makanan ringan dan minuman ringan serta banyakkan makanan berserat tinggi seperti sayur-sayuran dan buah-buahan.

2- GUNA PELEMBAP YANG SESUAI
Gunakan krim pelembap yang sesuai dengan kulit anda. Tak semestinya yang mahal dan berjenama sesuai dengan kulit anda yer. Krim pelembap ini penting untuk mengembalikan keanjalan dan kelembapan kulit yang telah berkurang.

3- ELAK DARI PANCARAN MATAHARI
Jangan biarkan wajah anda terdedah dengan cahaya matahari dalam jangkamasa yang lama. Ini akan menyebabkan kulit menjadi gelap dan kelembapan akan berkurang. Ini akan membawa kepada kekeringan.

4- SENTIASA BERSENAM
Pastikan anda melakukan senaman ringan setiap hari selepas bangun tidur atau sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Bersenam mampu meningkatkan keupayaan dan kesihatan.

5- MINUM BANYAK AIR KOSONG
Air dapat melambatkan proses penuaan. Air adalah aset penting untuk kesihatan tubuh badan terutamanya kulit wajah. Selain itu, air juga penting bagi proses penghadaman dan penyingkiran toksin dalam badan.


6- AMBIL MAKANAN TAMBAHAN
Pengambilan vitamin amat digalakkan untuk wanita yang berumur 30-an. Kebanyakkan wanita masa kini jarang mengamalkan pemakanan yang seimbang disebabkan sibuk dengan tugasan dirumah mahupun dipejabat. Oleh itu, vitamin amatlah penting untuk mereka.

7- ELAKKAN BERMEKAP TEBAL
Seelok-eloknya gunalah mekap yang bersederhana dan nipis. Menggunakan foundation yang tebal dan lipstik yang merah menyala membuatkan anda nampak lebih tua dan garang.

8- POSITIF, CERIA DAN SELALU BERSAMA ORANG TERSAYANG
Kehadiran orang tersayang di sekeliling akan membantu wanita membina keyakinan diri dan menghilangkan stress.



Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nazira PinkVirus Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign